torsdag 10 juni 2010

Ta en chans!

I turskolan modul 4 så handlar det om att : ta en chans. hoppa på ett tåg så jag gjorde en lista med saker jag drömt om eller haft lust med att göra men annu inte gjort.Dessa rangordnade jag där 1 är den lättaste och sex den svåraste.

så här såg delar av min lista ut
  1. picknic
  2. äta något från ett land som jag aldrig tänkt på
  3. Stanna upp och njuta av varje dag
  4. vara en av "gänget" på mullingstorp
  5. köra motorcykel
  6. resa utomlands med Anna

När jag skrivit listan var det som jag bekräftade för mig själv att jag drömde om konkreta saker. Det märkliga är att tre av sakerna jag drömt om har gått i uppfyllelse direkt.

När jag skrivit listan åkte jag hem till norrköping till min flickvän hon föreslog att vi kunde kanske äta ute på gården.Efter det så hade vi picnic hela helgen det var en oförglömlig helg, sååååååååå mysigt.

Desto högre nummer desto svårare utmaning det kan tyckas märkligt att åka utomlands är den svåraste men för mig just nu är det så, ekonomin är inte den bästa när jag är mellan två arbeten.

Motorcykeln nr5 är en historia för sig. När jag var nästan 16 och skulle ta kort för lättviktare eller 125:a så blev min kompis påkörd av ett fyllo och dog sen den dagen har jag inte suttit på en motorcykel. I går när jag skulle fira en vän så skulle Per hämta upp mig på vägen jag tog för givet att det skulle vara med bil GISSA om jag blev överaskad när han hämtade mig med en crossmaskin 600cc och jag bara klev på helt utan att tänka. Jag berättade den här storyn för per innan vi skildes för kvällen frågade han om jag ville prova köra så i skrivande stund sitter jag med ett leende som går från öra till öra jag har kört cross i en grusgrop väldigt sakta men jag vågade!!!.

Anledninge till att motorcykeln kom på 5:e plats var att jag inte har körkort och i min värd såg jag framför mig alla svårigheterna med att ta kortet,pengarna,tiden osv osv när jag väl berättade om mina drömmar så såg andra möjligheter jag aldrig skulle se.

Min summering berätta om era drömmar, eran längtan, skriv ner den, dela med er någon kanske kan se möjligheter där du ser problem.

Tack Per för att du är min vän (och den bror jag aldrig fick)

1 kommentar:

  1. Jag saknar en ruta för reaktioner: rörande & inspirerande.

    SvaraRadera